Hjorts jagtskole

Vil du være en dygtig jæger, kræver det en motiveret lærer

Jagttegnskursus forår 2024

Teori: 6. April kl. 8.00-16.00
Teori: 7. April kl. 8.00-16.00

Afstandsbedømmelse og våbenhåndtering:
13. April kl. 8.00-16.00
14. April kl. 8.00-16.00
Dato for skydning er pt. ikke fastlagt.

Tilmelding på mail: hjortsjagtskole@gmail.com

Med mere end 40 års erfaring inden for jagt, natur og vildtpleje tilbyder jeg undervisning, der er adgangsgivende til Miljøministeriets jagt- og haglskydeprøve.

Teoriundervisningen foregår i egen jagtstue tæt ved Arresø.
Våbenhåndtering, afstandsbedømmelse og skydning vil som udgangspunkt foregå i Nordsjælland.

På kurset gennemgår vi det obligatoriske materiale:

Vildtkendskab og vildtbiologi

Vildtforvaltning

Jagtvåben og ammunition

Jagtlovgivning, håndtering af nedlagt vildt

Jagtetik- og etikette

Jagtteknik- og ledelse

Skudafgivlse med haglgevær, hvordan lære man at ramme

Sikker våbenbetjening af riffel

Kurset tager afsæt i gennemprøvet og opdateret undervisningsmateriale fra Danmarks Jægerforbund.

Det anbefales, at købe bøgerne "Jagttegn" udgave 4 og "Lovsamling til jægeren 2020-2021".

Ved køb af bogen "Jagttegn" får du adgang til Danmarks jægerforbunds ekstra materiale, hvilket blandt andet består af en test, som er bygget op over 1.300 spørgsmål.

Bøgerne kan købes med rabat hos mig efter tilmelding.

Efter fuldendt kursusforløb, kan du gå op til Miljø- og fødevareministeriets jagtprøve, som afholdes i foråret fra 15. april til 30. juni 2022.

Tilmelding på mail:  hjortsjagtskole@gmail.com

Tilmeldingsfrist er senest 1. Marts 2024.

Efter tilmelding modtager du en bekræftelse og vejledning om betaling og det videre forløb.

Har du spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at ringe eller skrive til mig

Bent Hjort Olsen

Autoriseret jagttegnskursuslærer

Betalingsbetingelser:

Senest 8 dage efter tilmelding betales tilmeldings gebyr kr. 1.000,00. Resterende beløb kr. 3.995,00 betales senest 30 dage før kursusstart.

Ved afbud i perioden fra din samlede indbetaling og frem til en uge før kursusstart tilbagebetales 50% af kursus gebyret, tilmeldings gebyret refunderes ikke.

Melder du afbud sener end en uge før kursus start, så tilbagebetales der ikke noget beløb. Ret til ændringer forbeholdes, alle priser er inkl. moms